Κι' όμως η ελληνική έρευνα -σε πείσμα των φτωχών κονδυλίων που διατίθενται- είναι εδώ, παράγει και μάλιστα διακρίνεται διεθνώς.Η συμμετοχή ελληνικών ερευνητικών κέντρων στη διεθνή έκθεση καινοτομίας INST2014-2014, που διοργανώθηκε στην Ταϊβάν προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον επιχειρηματιών και μέσων μαζικής ενημέρωσης από την Ασία.Στην έκθεση συμμετείχαν περισσότεροι από 600 εκθέτες από 22 χώρες, που παρουσίασαν πάνω από 2.000 εφευρέσεις και καινοτόμα προϊόντα από όλον τον κόσμο.
Η ελληνική αποστολή, η οποία αποτελείτο από ερευνητικά κέντρα της χώρας μας και τελούσε υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), απέσπασε αρκετές διεθνείς διακρίσεις.Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της αποστολής γενικός γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας Χρήστος Βασιλάκος, «οι στόχοι μας στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία, καθώς για πρώτη φορά η χώρα μας συμμετείχε οργανωμένα σε μια τέτοια εκδήλωση εξωστρέφειας, και κατάφερε να αποσπάσει τρεις τιμητικές διακρίσεις από την Ταιβάν, την Κορέα και το Κατάρ. Επιπλέον, οι καινοτόμες εφαρμογές που παρουσίασαν τα ελληνικά ερευνητικά κέντρα απέσπασαν ένα πλατινένιο, τέσσερα χρυσά και δύο ασημένια μετάλλια και μια τιμητική διάκριση. Ειδικότερα, το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) απέσπασε τρία μετάλλια και ένα βραβείο, αποδεικνύοντας την πρωτοπορία του παγκοσμίως στον τομέα της πληροφορικής».
Το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΠ-ΙΤΕ) απέσπασε βραβεία για τρία πρωτοποριακά διαδραστικά συστήματα που παρουσίασε
Συγκεκριμένα το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΠ-ΙΤΕ) απέσπασε βραβεία για τρία πρωτοποριακά διαδραστικά συστήματα που παρουσίασε: Το σύστημα Interactive Wall κέρδισε την ανώτατη διάκριση (πλατινένιο βραβείο), τα Interactive Documents το χρυσό μετάλλιο και το iEat το ασημένιο μετάλλιο, καθώς και το βραβείο της Ταϊλάνδης για την καλύτερη διεθνή εφεύρεση. Τα συστήματα αυτά αποτελούν εφαρμοσμένα αποτελέσματα του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης του ΙΠ-ΙΤΕ,
Το σύστημα Interactive Wall υποστηρίζει παιχνίδια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην προβολή προϊόντων και υπηρεσιών (adver gaming). Οι παίκτες χρησιμοποιούν για τον έλεγχο του παιχνιδιού μια εικονική σκιά, η οποία ακολουθεί τις κινήσεις του σώματός τους, ενώ κατά διάρκεια του παιχνιδιού φωτογραφίζονται σε χαρακτηριστικά στιγμιότυπα. Το σύστημα αυτό είναι εγκατεστημένο ήδη από το περασμένο καλοκαίρι στα αεροδρόμια και τα λιμάνια του Ηρακλείου και των Χανίων, στο πλαίσιο της συνεργασίας «Creative Crete» του ΙΠ-ΙΤΕ με την περιφέρεια Κρήτης.
Το σύστημα Interactive Documents επαυξάνει με ψηφιακό τρόπο έντυπα (όπως βιβλία, φυλλάδια, χάρτες), όταν αυτά τοποθετηθούν πάνω σε μια κοινή επιφάνεια (π.χ. ένα ξύλινο τραπέζι). Οι αναγνώστες-χρήστες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το χαρτί, επιλέγοντας με το δάχτυλό τους σημεία ενδιαφέροντος, ώστε να ανακαλύψουν επιπλέον σχετική πολυμεσική πληροφορία (φωτογραφίες, βίντεο, κλπ.). Το συγκεκριμένο σύστημα είχε βραβευτεί και τον Μάρτιο του 2014 στη Διεθνή Έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου.
Το σύστημα iEat υλοποιεί ένα διαδραστικό τραπέζι εστιατορίου, το οποίο υποστηρίζει επιλογή και παραγγελία φαγητών, ψυχαγωγία, δημιουργικότητα και εξατομίκευση, μέσα από φυσική αλληλεπίδραση με το ίδιο το τραπέζι, καθώς και με τα αντικείμενα που τοποθετούνται στην επιφάνειά του. Οι πελάτες μπορούν να δουν μια ψηφιακή απεικόνιση των διαθέσιμων εδεσμάτων μέσα στο πιάτο τους, πριν ακόμα να το παραγγείλουν, ενώ με τη χρήση ενός ηλεκτρονικού μαρκαδόρου να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους. Επίσης, μπορούν να επιλέξουν ψηφιακό τραπεζομάντιλο, να ζωγραφίσουν πάνω στο τραπέζι και να «ανεβάσουν» τις δημιουργίες τους στο Facebook και το Twitter, αλλά και να παίξουν παιχνίδια στα οποία συμμετέχουν ακόμη και τα πιάτα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου