20 Μαΐ 2016

Μπορεί να προσβληθεί η Συνταγματικότητα του 3ου μνημονίου

Από την τελευταία απόφαση του κορυφαίου συνδικαλιστικού οργάνου των δικηγόρων, της  Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, η οποία ανακοινώθηκε με σχετικό δελτίο τύπου, διαγράφεται καθαρά η τάση τους να αγωνιστούν για τα δίκια του κλάδου τους. Ωστόσο, διαγράφεται επίσης καθαρά  ότι θα προσπαθήσουν να πριονίσουν το κλαδί του δέντρου που τους “πληγώνει” και όχι να ξεριζώσουν αυτό τούτο το  “σαρκοφάγο δέντρο”, το γ.Μνημόνιο, που καταστρέφει την Ελλάδα στο σύνολό της 
Κρίνεται ως στενά επαγγελματικός ο αγώνας για το κλαδί (νομοσχέδιο φορολογικό-ασφαλιστικό), εκβλάστηση  μιας αντισυνταγματικής Μήτρας, όταν αφήνεται ανέγγιχτη  η Μήτρα, το γ.Μνημόνιο, πηγή τόσων  δεινών για όλους τους Έλληνες, συνεπώς και για
τους δικηγόρους. Θα επιβιώσουν με “μικρο-επιδιορθώσεις”, στενά επαγγελματικές, όταν ολόκληρη η Ελλάδα καταρρέει οικονομικά και όχι μόνον;

Γιατί άραγε οι δικηγόροι της χώρας, δεν χτυπούν τη ρίζα του προβλήματος, δημιουργώντας μίαομάδα από τους καλύτερους και  πιο ειδικευμένους σε θέματα Συντάγματος και συνταγματικότητας, η οποία να προσβάλει την εγκυρότητα του  γ.Μνημονίου ως αντισυνταγματικού και συνεπώς όλων των εφαρμοστικών του νόμων;

Μήπως όμως δεν επιθυμούν την ακύρωση του  γ.Μνημονίου παρά μόνον του κλαδιού που “χτυπά”  κάποια μέλη τους, ίσως τα πιο αδύναμα και πιο νέα; Αυτό μόνον οι ίδιοι το ξέρουν.Αλλά και πάλι, μερικοί εξ' αυτών, αν όχι όλοι, δεν μπορεί παρά να θέλουν να σταθούν αρωγοί και υποστηρικτές ολόκληρου του ελληνικού λαού, προσβάλλοντας εξ' ολοκλήρου το γ.Μνημόνιο.

Η ΕΝΕΛΥΣ, (attikanea.blogspot.gr/2016/05/blog-post_901.html),  μετρά λίγες μέρες ζωής, οπότεδεν έχει ακόμη τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τα έξοδα που απαιτούνται για τη διεργασία προσβολής του γ.Μνημονίου ως αντισυνταγματικού. Αν αναπτυχθεί, ίσως επιτύχει αυτή τη δυνατότητα  από εθελοντικές προσφορές των μελών της. Όμως ο νομικός κλάδος έχει το μεγάλο προσόν ότι όλη αυτή η προσπάθεια εμπίπτει στο επιστημονικό του αντικείμενο και δεν δικαιολογείται να μην την διεξάγει. 

Παραθέτουμε ένα απόσπασμα από το κείμενο που συνοδεύει την Διακήρυξή μας, (www.destopan.gr) το οποίο καταδεικνύει γιατί  η ΕΝΕΛΥΣ θεωρεί ως πλήρως αντισυνταγματικό το γ.Μνημόνιο, ασφαλώς βέβαια και τα προηγούμενα, τα οποία “νομιμοποιήθηκαν” μέσω αυτού:

Άρθρο 42 (του Συντάγματος της Ελλάδος)
1. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκδίδει και δημοσιεύει τους νόμους που έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή μέσα σε ένα μήνα από την ψήφισή τους.

Άρθρο 44  (του Συντάγματος της Ελλάδος)
2. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προκηρύσσει με διάταγμα δημοψήφισμα για κρίσιμα εθνικάθέματα, ύστερα από απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας του όλου αριθμού των βουλευτών, που λαμβάνεται με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου.
Δημοψήφισμα προκηρύσσεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με διάταγμα  για ψηφισμένανομοσχέδια που ρυθμίζουν σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, εκτός από τα δημοσιονομικά....
Αν το νομοσχέδιο υπερψηφιστεί, η προθεσμία του άρθρου 42 παρ1, αρχίζει από τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος.

Παρά την  ελλιπή  καταγραφή από το Σύνταγμα  κάθε  δυνατότητας, παραδείγματος  χάριν    της δυνατότητας να  απορριφθεί από το λαό μία πρόταση (όπως η “πρόταση Γιουνκέρ”),   επαγωγικά συνάγεται εκ των ανωτέρω άρθρων ότι  αν απορριφθεί κατά το δημοψήφισμα    ηπρόταση που αυτό περιέχει, τότε και η απόρριψη αυτή θα πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή ως Νόμος του Κράτους.

Επειδή, αν δε γίνει αυτό,  η σύγχρονη του δημοψηφίσματος Βουλή ή κάποια επόμενη,  μπορεί να αγνοήσει την απόρριψη του ερωτήματος του δημοψηφίσματος και να νομοθετήσει εντελώς ενάντια προς αυτήν την απόρριψη, όπως ακριβώς συνέβη με το δημοψήφισμα της 5.7.2015. Είναι σαφές ότι κάθε δημοψήφισμα δημιουργεί δίκαιο, και μάλιστα του υψίστου επιπέδου:Συνταγματικό Δίκαιο.

Με απλά λόγια, ο Νόμος, ο απορρέον από το δημοψήφισμα κατά Συνταγματική υποχρέωση, θα έπρεπε να είναι αυτός:

Οι όροι τάδε και τάδε (αναφέρονται αναλυτικά οι όροι, όπως ακριβώς τέθηκαν στο δημοψήφισμα) απερρίφθησαν από τον Ελληνικό λαό, κατά το δημοψήφισμα της 5.7.2015, με ποσοστό  61,31%.   Η αποδοχή  τους έλαβε ποσοστό 38,69%.

Ως εκ τούτου, απαγορεύεται στην παρούσα, αλλά και κάθε επόμενη κυβέρνηση, να φέρει προς έγκριση στη Βουλή των Ελλήνων συμφωνία με τους δανειστές-εταίρους, η οποία να περιέχει τους όρους αυτούς εν όλω ή εν μέρει, κατά το γράμμα ή το πνεύμα τους ή τροποποιημένους.

Πολλώ δε μάλλον απαγορεύεται αυτοί οι όροι να συζητηθούν και να εγκριθούν από το σώμα των Ελλήνων βουλευτών, επειδή προδήλως κάτι τέτοιο αποτελεί σφετερισμό της  λαϊκής κυριαρχίας από την οποία πηγάζουν οι εξουσίες των βουλευτών και των κυβερνήσεων, τον οποίο  απαγορεύει ρητά το Σύνταγμα στο ακροτελεύτιο άρθρο 120.

Θεωρούμε λοιπόν ότι, έστω και αν δεν δημοσιεύτηκε αυτός Νόμος, ο οποίος φυσικά θα απέκλειε την ψήφιση του γ.Μνημονίου,  το τρίτο αυτό Μνημόνιο μπορεί και πρέπει να προσβληθεί ως αντισυνταγματικό,  επειδή εμπεριέχει  όρους που είχαν απορριφθεί από τον Ελληνικό λαό κατά το δημοψήφισμα της 5.7.2015.

Τα μέλη της ΕΝΕΛΥΣ


 Κατερίνα Χατζηθεοδώρου

Πηγή : Αττικά Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια: