Ξεπουλιέται σε τιμές χώρας Μπανανίας η Ελλάδα, με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποτελεί ένα από τα δείγματα του οικονομικού αφελληνισμού της χώρας από την ευρωλάγνα ΠΦΑ. Η ανακοίνωση της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ στην ιταλική εταιρία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, αναδεικνύει την ασυδοσία
της ΕΕ, την κατάντια της χώρας και την προδοτική στάση της κυβερνώσας ΠΦΑ.
Η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. ιδρύθηκε το 2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ Α.Ε. ("ΟΣΕ"). Το Δεκέμβριο του 2008 η κυριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο.
Σκοπός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών καθώς και η μεταφορά με λεωφορεία ή η συνδυασμένη μεταφορά επιβατών και φορτίων και η παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) πάσης φύσεως. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο ΟΣΕ (ο οποίος ανήκει κατά 100% στο Δημόσιο), υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστής της Ελληνικής Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, την κατασκευή και ανάπτυξη νέας υποδομής, τη ρύθμιση και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας καθώς και όσων αρμοδιοτήτων προβλέπονται από την εφαρμοστέα εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Η ιταλική πλευρά η μόνη που κατέθεσε πρόταση
Χθες, το ΤΑΙΠΕΔ αποδέχθηκε την ιταλική προσφορά, που ήταν ουσιαστικά και η μοναδική απτή και ρεαλιστική πρόταση, με δεδομένο ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει ταμειακά αποθέματα 25 εκατ. ευρώ, οποιοδήποτε τίμημα πάνω από τα 40 εκατ. ευρώ κρίνεται ικανοποιητικό.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.
Τα οικονομικά μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
H ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2015 παρουσίασε έσοδα 125,272 εκατ. ευρώ από 140,788 εκατ. ευρώ το 2014. Από αυτά τα 50 εκατ. ευρώ και τις δύο χρονιές είναι κρατική επιχορήγηση. αν δεν υπήρχε η κρατική επιχορήγηση η εταιρεία θα ήταν ζημιογόνος.
Το λειτουργικό κόστος ανήλθε το 2015 σε 118,984 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ ανώτερο από τα έσοδα χωρίς την επιχορήγηση. Με την επιχορήγηση η εταιρεία εμφάνισε κέρδη προ φόρων 2,749 εκατ. ευρώ από 1,471 εκατ. ευρώ το 2014.
Αντιδράσεις για το τίμημα
Η ανακοίνωση του ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ως αντιτίμου για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Η ΝΔ υποστήριξε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό». Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης άφησε αιχμές για τη διαχείρισης της πώλησης υποστηρίζοντας ότι «το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ενώ «μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ».
Αντίστοιχη επίθεση εξαπέλυσε ατομικά και ο αντιπρόεδρος του κόμματος Άδωνις Γεωργιάδης κατηγορώντας τα μέλη της κυβέρνησης ως «πολιτικούς απατεώνες».
Διέψευσε το ΤΑΙΠΕΔ την πρόταση για 300 εκατ. ευρώ
Τα λεγόμενα της ΝΔ για το ύψος πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013 έναντι τιμήματος 300 εκατ. ευρώ διέψευσαν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, που υποστήριξαν ότι «ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους».
Αιχμές και από ΠΑΣΟΚ
«Το 2013 σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη η προσφορά των 300 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν "ξεπούλημα και πρόφαση για την, με προνομιακούς όρους, εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων". Το 2016 τα 45 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τι είναι;», διερωτήθηκε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης, με αφορμή την αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της προσφοράς της Ferrovie Dello Stato Italiane.
«Μήπως η κατά τα 5/6 υποβάθμιση της αξίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντικατοπτρίζει την κατά τα 5/6 υποβάθμιση της αξίας ολόκληρης της δημόσιας περιουσίας μετά τη γενναία και ηρωική διαπραγμάτευση του Μνημονίου 3-Τσίπρα;», σημείωσε ο κ. Μανιάτης, σε ανακοίνωσή του.
της ΕΕ, την κατάντια της χώρας και την προδοτική στάση της κυβερνώσας ΠΦΑ.
Η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. ιδρύθηκε το 2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ Α.Ε. ("ΟΣΕ"). Το Δεκέμβριο του 2008 η κυριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο.
Σκοπός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών καθώς και η μεταφορά με λεωφορεία ή η συνδυασμένη μεταφορά επιβατών και φορτίων και η παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) πάσης φύσεως. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο ΟΣΕ (ο οποίος ανήκει κατά 100% στο Δημόσιο), υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστής της Ελληνικής Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, την κατασκευή και ανάπτυξη νέας υποδομής, τη ρύθμιση και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας καθώς και όσων αρμοδιοτήτων προβλέπονται από την εφαρμοστέα εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Η ιταλική πλευρά η μόνη που κατέθεσε πρόταση
Χθες, το ΤΑΙΠΕΔ αποδέχθηκε την ιταλική προσφορά, που ήταν ουσιαστικά και η μοναδική απτή και ρεαλιστική πρόταση, με δεδομένο ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει ταμειακά αποθέματα 25 εκατ. ευρώ, οποιοδήποτε τίμημα πάνω από τα 40 εκατ. ευρώ κρίνεται ικανοποιητικό.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.
Τα οικονομικά μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
H ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2015 παρουσίασε έσοδα 125,272 εκατ. ευρώ από 140,788 εκατ. ευρώ το 2014. Από αυτά τα 50 εκατ. ευρώ και τις δύο χρονιές είναι κρατική επιχορήγηση. αν δεν υπήρχε η κρατική επιχορήγηση η εταιρεία θα ήταν ζημιογόνος.
Το λειτουργικό κόστος ανήλθε το 2015 σε 118,984 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ ανώτερο από τα έσοδα χωρίς την επιχορήγηση. Με την επιχορήγηση η εταιρεία εμφάνισε κέρδη προ φόρων 2,749 εκατ. ευρώ από 1,471 εκατ. ευρώ το 2014.
Αντιδράσεις για το τίμημα
Η ανακοίνωση του ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ως αντιτίμου για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Η ΝΔ υποστήριξε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό». Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης άφησε αιχμές για τη διαχείρισης της πώλησης υποστηρίζοντας ότι «το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ενώ «μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ».
Αντίστοιχη επίθεση εξαπέλυσε ατομικά και ο αντιπρόεδρος του κόμματος Άδωνις Γεωργιάδης κατηγορώντας τα μέλη της κυβέρνησης ως «πολιτικούς απατεώνες».
Διέψευσε το ΤΑΙΠΕΔ την πρόταση για 300 εκατ. ευρώ
Τα λεγόμενα της ΝΔ για το ύψος πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013 έναντι τιμήματος 300 εκατ. ευρώ διέψευσαν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, που υποστήριξαν ότι «ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους».
Αιχμές και από ΠΑΣΟΚ
«Το 2013 σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη η προσφορά των 300 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν "ξεπούλημα και πρόφαση για την, με προνομιακούς όρους, εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων". Το 2016 τα 45 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τι είναι;», διερωτήθηκε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης, με αφορμή την αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της προσφοράς της Ferrovie Dello Stato Italiane.
«Μήπως η κατά τα 5/6 υποβάθμιση της αξίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντικατοπτρίζει την κατά τα 5/6 υποβάθμιση της αξίας ολόκληρης της δημόσιας περιουσίας μετά τη γενναία και ηρωική διαπραγμάτευση του Μνημονίου 3-Τσίπρα;», σημείωσε ο κ. Μανιάτης, σε ανακοίνωσή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου